Багато хто, вирішивши придбати собі електроінструмент, в процесі перегляду моделей різних виробників, міг помітити дивну закономірність: деякі моделі виглядають майже цілком однаково за дизайном, відрізняючись лише логотипами. Впевнені багато хто з вас задавався питанням - звідки така схожість серед продуктів, що походять від різних компаній? Давайте розбиратися.

OEM-виробництво

Головною причиною схожості або стовідсоткової подібності різних інструментів є OEM (Original Equipment Manufacturer) виробництво. Це форма співпраці, коли одна компанія виробляє продукцію для іншої, яка продає її під власним брендом.

OEM виробництво зображення

У таких випадках дизайн, внутрішні компоненти і навіть технічні характеристики залишаються однаковими. Лише наліпка с назвою бренду створює ілюзію різниці.

Так, ви правильно здогадуєтесь, що, майже у 100% випадках, OEM-виробники - це китайські заводи. Вони пропонують компаніям по всьому світу виробляти інструмент під їх торговою маркою. І так, цих замовників можуть бути сотні по всьому світу і в кожній країні один і той самий інсструмент буде продаватись під різними брендами, хоча вироблений на одному заводі в Китаї. Чи погано це? Ні. Так працює більшість дешевого та середнього сегменту не тільки в сфері інструменту, але і багатьох інших напрямках. 

Конвеєр на виробництві інструменту згенероване фото

Але чому це відбувається лише з дешевими інструментами?

Справа в тому, що світові імениті бренди мають власні R&D (Research and Development - дослідження та розробка) відділи ті постійно інвестують в них кошти, забезпечуючи унікальні технічні рішення та дизайн для свої продуктів. І лише потім запускають у виробництво свої інструменти (хоча і також в Китаї). Для таких брендів важливо мати послідовний індивідуальний стиль, що підвищує їх цінність в очах споживачів. Також, завдяки цьому ми маємо постійні вдосконалення та впровадження нових розробок в сучасний електроінструмент.

Чи завжди OEM виробництвое означає погану якість?

Тверде НІ. Варто не забувати, що заводи в КНР чи інших країнах здатні випускати високоякісну продукцію, забезпечуючи суворі технологічні процеси. Насправді все дуже просто - вся справа в коштах, які "замовник" готовий витратити на виробництво однієї одиниці продукції. Нехай це буде собівартість, хоча це і не дуже коректне визначення. 

Отже, тей самий шуруповерт може коштувати у виробництві умовних 20$, а може і 45$, якщо замовник забажає використати в конструкції якісні та надійні компоненти. Хазяїн-барин. Виробник зробить продукт саме з тих комплектуючих, які не дозволять перевищити суму собівартості готової продукції. Звідси виникає і різниця у вартості подібного інструменту на ринку.

Ця "погоня" замовників за максимальним зменшенням вартості виробництва однієї одиниці інструменту, щоб бути дешевшими за конкурентів, спонукає вибирати все гірші компоненти та деталі, зменшуючи надійність товару. Тому, хоча і не у всіх 100% випадках, правило "дешевше-гірше" все-таки працює. Адже дуже в рідких випадках можна зробити щось дійсно якісне та надійне з дешевих компонентів.

Висновок

Подібність електроінструментів різних брендів пояснюється переважно використанням OEM виробництва. Відомі бренди з власними R&D відділами створюють унікальні моделі, тоді як менші компанії часто обирають простіший шлях. Водночас, сучасне виробництво в Китаї може забезпечити високу якість, що руйнує застарілі стереотипи про "дешевий китайський товар".