Порівнюючи ці два, візуально схожі інструменти, виникає доречне питання - чи можна болгарку (КШМ) використовувати для тієї самої задачі - полірування лакофарбової поверхні кузова автомобіля або інших елементів? Але перш ніж дати відповідь на це питання, давайте спитаємо самі себе - чи створювали б інженери такий окремий інструмент, як полірувальні машини, якби кутова шліфмашина могла б об'єднати в собі функції цих двох пристроїв? Звичайно ж ні. Кожен інструмент покликаний виконувати свій спектр задач та обмежений по функціоналу своїм прямим призначенням. То ж логічний висновок - ні, болгарку неможна використовувати для робіт з полірування. І далі, в статті інтернет-магазину електроінструментів mechanika, ми розкажемо чому.

Полірування кузова автомобіля полірувальною машиною фото

Чим відрізняється болгарка від полірувальної машини?

  • Болгарка - це інструмент, призначений для різання, шліфування та обробки матеріалів, таких як метал, камінь або бетон. Має дуже високу швидкість обертання шпинделя, зазвичай від 6 000 до 11 000 обертів на хвилину, що важливо для завдань різання і шліфування матеріалів. КШМ зазвичай має коротший та більш компактний корпус, що дозволяє користувачеві працювати в обмежених просторах та важкодоступних місцях. 

  • Полірувальна машина спеціально призначена для виконання завдань полірування і тонкого шліфування. Вона має меншу швидкість обертання і вищий обертовий момент, що дозволяє контролювати процес полірування та досягати високої якості обробки поверхні. Полірувальні машини мають значно меншу швидкість обертання, зазвичай від 1 000 до 4 000 обертів на хвилину. Це дозволяє контролювати процес полірування та уникнути надмірного нагрівання поверхні. Конструктивно ці пристрої розроблені з урахуванням безпеки та контролю над процесом полірування. Вони зазвичай оснащені зручними рукоятками, що дозволяють користувачу тримати і контролювати інструмент під час роботи.

Окей, а як щодо можливості регулювання обертів в болгарці, спитаєте ви? Адже зменшивши кількість обертів до мінімуму, ми, знову ж таки, перетворюємо КШМ на полірувальний пристрій? А ми вам знову відповімо - ні, не варіант. Адже мінімальна кількість обертів в болгарках з регулюванням швидкості обертання, все ще є досить великою та, зазвичай, складає від 3000 обертів на хвилину. Що є великим показником для полірувальних робіт. І це ще не все.

Болгарка з регулюванням обертів

Чому неможна полірувати машину болгаркою?

Справа в тому, що КШМ та поліровочні машини мають різні передаточні числа редуктора. І методом електронного зменшення кількості обертів на болгарці ми не можемо досягти постійного та рівномірного обертання шпинделя, а, головне, забезпечити необхідний крутний момент, який впорається з притискним зусиллям диска до поверхні. Адже всі автомобілісти знають - висока швидкість, низький крутний момент, низька швидкість - високий крутний момент. Саме тому болгарки покликані працювати на високих обертах, а полірувальні машини - на низькій швидкості. Крім того, зменшення швидкості обертання в болгарках з регулюванням відбувається електронним способом, за допомогою вбудованого потенціометра або реостата (змінного резистора), які змінюють опір або напругу, яка подається на електродвигун. Це призводить до надмірного перегріву елементів двигуна.

Висновок

Отже, підводячи підсумки, можна визначити декілька основних причин чому болгарка не підходить для полірування автомобіля: 

1. висока швидкість обертів, яка може перегріти металеву поверхню кузова;
2. недостатній крутний момент на низьких обертах КШМ;
3. ризик перегріву болгарки через електронне зменшення обертів;
4. нестабільне та нерівномірне обертання шпинделя КШМ на низьких обертах.

Сподіваємося наша інформація була для вас корисною та ви зробите правильний вибір. Адже економія на інструменті може мати негативні наслідки у разі пошкодження окремих елементів кузова автомобіля та призвести до коштовного ремонту. Робіть вибір свідомо, пам'ятаючи про головне правило - для кожної задачі, свій інструмент.